LAYER BREAKFAST

Dit receptje maak ik de laatste dagen voor mijn ontbijt. Het is echt zo lekker en net een beetje anders dan yoghurt met extraatjes erin: yoghurt in laagjes! En je kunt variëren. Ik vind dit echt heel lekkerder. Ook nog eens super snel om te maken. Ik heb nu weer zin in morgenvroeg om dit ontbijtje te eten.

Ingrediënten:
-Griekse yoghurt (ik neem meestal de volle yoghurt, omdat in de magere varianten vaak extra suiker wordt toegevoegd. Lees goed de verpakkingen!)
-Optimel yoghurt Griekse stijl, kersen
-ahornsiroop (Maple syrup)
-klein handje walnoten
-pompoenpitten
-gebroken lijnzaad
-rozijnen
-gedroogde cranberry’s
-havermout
(Dit zijn de ingrediënten zoals op de foto. Ondertussen heb ik al afgewisseld met andere noten en fruit, Eigenlijk moet je zelf je favoriete combinatie vinden).

Bereiding: 
Neem een groot glas en leg de walnoten op de bodem. Daarna giet je een beetje ahornsiroop er over heen.
Vervolgens wissel je laagjes af met Griekse yoghurt en de overige ingrediënten.
Tijdens het eten worden de laagjes gemengd met elkaar. Lekker!
Als ik dit ’s ochtends eet heb ik meestal geen hongergevoel, zo rond een uur of 11, waar veel mensen last van hebben, als zij niet goed ontbijten. Dus ook nog redelijk gezond, omdat je minder snel naar ongezonde tussendoortjes grijpt.

Layer breakfast

Leave a Reply